آسيب شناسي هندزفري یاهدفون………

سه شنبه 18 تير 1398
10:04
admin

این هشدار متخصصان گوش وحلق و بینی آمریکایی است. بلندی صدای دستگاه پخش صوت، به سر و صداهای محیط بستگی دارد. ممکن است صدای پنج (۵) درصد برای گوش دادن به یک آهنگ در طول شب و در رختخواب زیاد باشد اما صدای پانزده(۱۵) درصد هنگامی که در ایستگاه مترو منتظر آمدن قطار ایستاده اید، صدای کمی محسوب بشود.


این محققان اعلام کرده اند هرچند حداکثر صدای بیشتر دستگاه های پخش MP3 تا صد دسی بل تنظیم شده است اما گوش دادن به آهنگ به مدت پنج ساعت با این صدا، باعث ایجاد اختلالات جدی در دستگاه شنوایی می شود. آنها استفاده از هدفون با حداکثر صدای ۸۵ دسی بل و به مدت طولانی را هم خطرناک می دانند و می گویند:

«هرچه صدایی که قرار است از دستگاه صوتی به گوش شما برسد کمتر باشد، احتمال آسیب شنوایی هم کمتر می شود». پژوهشگران معتقدند افراد نباید بیشتر از یک ساعت به طور مداوم و بیشتر از ۳ تا ۴ ساعت در طول روز از هندزفری برای گوش دادن آهنگ یا حتی انجام گفت وگوهای تلفنی استفاده کنند در غیراین صورت، احتمال آسیب به قدرت شنوایی و کم یا ناشنوا شدن آنها در سنین پیش از سالمندی و حتی میانسالی، وجود خواهد داشت.

● ایمنی هدفون ها:
اگر سری به بازار فروش انواع لوازم جانبی تلفن همراه یا دستگاه های پخش MP3 زده باشید، حتما انواع و اقسام هدست های مختلف را آنجا دیده اید. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که استفاده از کدام یک از این هدست ها خطر جدی تری را برای سلامت شنوایی ما در پی خواهد داشت یا اصلا کدامیک از آنها بهتر و کارآمدتر است؟ البته این موضوع برای کسانی که به صدای زیاد علاقه دارند،تفاوتی ندارد.

اگر قرار باشد آهنگی را با صدای بسیار بلند گوش کنید، تمام انواع هدفون ها برای سلامت شنوایی شما خطرناک هستند اما در حالت استاندارد و در شرایط عادی، هدفون هایی که سری گرد و کوچکی دارند و کاملا داخل گوش فرو می روند، خطر بیشتری برای گوش هایتان خواهند داشت. چون صدا را به طور مستقیم به پرده گوش می رسانند و باعث آسیب آن می شوند.

هدفون هایی که سری کوچک اما بشقاب مانندی دارند، هم مناسب نیستند. در نهایت، هدفون های بزرگی که سری ابری دارند ومانند سرماگیر، روی سطح خارجی گوش قرار می گیرند، عوارض کمتری برای مصرف کنندگان در پی خواهند داشت.*

● هدفون، سردرد و توهم:
محققان دانشگاه آکسفورد می گویند حدود ده میلیون جوان اروپایی در معرض ابتلا به عوارض ناشی از استفاده از هدفون هستند. آنها علاوه براختلالات شنوایی، سردردهای موقتی اما پی درپی، سرگیجه و ایجاد توهم را هم از دیگر عوارض استفاده از انواع هدفون ها برای گوش دادن به آهنگ با صدای بلند و طولانی مدت می دانند.

استفاده زیاد از هدفون باعث می شود مدام فکر کنید یک نفر دارد با شما حرف می زند یا هنگام خواب، صداهای مزاحمی در مغزتان بشنوید که اجازه خواب راحت را به شما نمی دهند. وزوز آزاردهنده گوش هم یکی از عوارض دیگر است. بد نیست این را هم بدانید که قرار گرفتن هندزفری برای مدت طولانی داخل گوش، باعث انتقال خون گوش داخلی به سایر اندام ها می شود که احتمال آسیب پذیری پرده گوش را دو چندان می کند.

● سرطان و هندزفری های بلوتوثی:
یکی از دغدغه های همیشگی استفاده از هندزفری های بلوتوث، بحث سرطان زا بودن آنهاست. تحقیقات وادعاهای زیادی در این مورد مطرح شده است اما براساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، هنوز کسی نتوانسته ثابت کند امواج هندزفری های بلوتوث به مغز افراد آسیب میرساند یا باعث ابتلا به انواع سرطان ها می شود.

البته ناگفته نماند که FDA اعلام کرده است برخی افراد به اشعه های رادیویی، حساس تر از دیگران هستند و ممکن است در اثر تماس با این اشعه ها، دچار سردرد بشوند. اثبات ادعای وجود داشتن رابطه معناداری بین ابتلا به اختلالات مغزی، سرطان و استفاده از بلوتوث، باید بیشتر مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد. این بحث در مورد تلفن های همراه هم هنوز به نتیجه نرسیده است.

تومور مغزی و اثرات تلفن همراه: برای گفتوگوهای طولانی با تلفن همراه، از هندزفری استفاده كنید وتلفن همراه را در جیب خود قرار ندهید.

بر اساس تحقیق سازمان ملل، افرادی كه طی ۱۰ سال روزانه نیم ساعت به طور مداوم با تلفن همراه صحبت كرده اند دچار تومورمغزی از نوع گلیوما (تومور بدخیم سیستم عصبی مركزی) می شوند.*

امواج مغناطیسی تلفن همراه روی جریان خون مغز و DNA سلول ها تاثیر می گذارد و باعث ابتلا به تومورمغزی می شود، اما افرادی كه برای صحبت طولانی با تلفن همراه از هندزفری استفاده كرده اند كمتر دچار تومور مغزی شده اند.

علاوه بر آن گوشی خود را حتی به صورت خاموش زیر بالش قرار ندهید، چراكه امواج الكترومغناطیسی آن بر سلامت مغز تاثیر منفی می گذارد.

استفاده زیاد از این سیستم های گوشی باعث می شود سیستم های حساس گوش داخلی که تعداد زیادی از سلول های مویی در آن قرار دارد صدمه ببینند و از بین رفتن سلول های مویی باعث تغییر آستانه شنوایی گوش شده و افراد به صداهای بلند عادت می کنند.

منبع:salamati

[ بازدید : 132 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به abta است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]